Makkelijk geld bijverdienen

Inleiding

Verdien een aardig centje bij, gewoon vanuit huis, zonder een hoop gedoe. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen, is een klant aanbrengen. Plaatst die klant een opdracht, dan is jouw aandeel 7% van die opdracht. De hoogte van jouw aandeel is dus afhankelijk is van de omvang van de opdracht. Een goede richtlijn voor jouw aandeel is +/- 700,- Euro per opdracht.

Je kan hier een jaar over doen, maar het kan ook goed binnen één dag geklaard zijn. Het is sterk afhankelijk van hoe jij het aanpakt. Verderop lees je meer waarover het gaat en krijg je zinvolle tips. In elk geval hoef je niet veel over het product zelf te weten, want mijn website zal het meeste werk voor jou doen.

Als je na het doornemen van deze pagina nog vragen hebt, neem dan gerust even contact met mij op.

Hopelijk wordt het een mooie samenwerking! Ik hoor graag van je.

Hartelijke groet,

Peter van Loosbroek - Office Programs

Wie ik ben en wat ik doe

Ik ben Peter van Loosbroek en ik ontwikkel en lever hoogwaardige Microsoft Access maatwerk applicaties. Ik ben erg gericht op de kwaliteit van mijn producten. Daarom kan ik heel goed wat extra hulp gebruiken om meer opdrachten te krijgen.

Omdat ik goed ben voorbereid op het bouwen van Access applicaties (straks meer hierover) kan ik snel een kwaliteitief goed product bouwen. Dat levert goed op en daarom heb ik er veel voor over als je een nieuwe klant aanbrengt.

Jouw taak

Je hoeft geen verstand te hebben van software, maar een beetje inzicht hebben in wat mijn product inhoud, is wel een vereiste. In hoofdzaak verwijs je mensen naar www.officeprograms.nl.

Probeer mensen te enthousiasmeren om software bij mij aan te schaffen. Vooral in het MKB (midden en kleinbedrijf) zijn best wel wat mensen die toe zijn aan vernieuwing van de software, of iets specifieks nodig hebben. Als je in je omgeving of kennissenkring mensen kent die mogelijke kandidaten zijn, is dat het makkelijkst. Je kan ook bedrijven selecteren die je telefonisch gaat benaderen. Welke dat zijn, beslis je zelf.

Wanneer de klant naar de website gaat, zal hij snel zien dat hij te maken heeft met een kwalitatief goed product. Jij hoeft de klant daarvan niet te overtuigen. Bovendien is software niet jouw gebied. Jouw taak is louter om de klant te enthousiasmeren en hem naar de website te verwijzen. Dat is eigenlijk alles.

Tips

De kern

Dit is de rode draad als je in gesprek bent met een potentiële klant:

  • De kern is dat mensen snel, makkelijk en foutloos kunnen werken. Het gaat dus om efficiëntie en kostenbesparing.
  • Elk gewenst maatwerk kan worden gemaakt.
  • Betaalbare prijs.
  • Gegarandeerde topkwaliteit.
  • Goede nazorg.

Verder is het logisch dat hoe aantrekkelijker je het maakt, hoe meer succes je zal hebben. En juist daarvoor is het nodig dat je (een beetje) van het product afweet.

Je verkoopverhaal

Belangrijk Een 'verkoopverhaal' klinkt alsof je iemand iets wilt aansmeren. Maar dat is zeker niet de bedoeling! Mijn product heeft het niet nodig om mooier gemaakt te worden dan het al is. Heb er vertrouwen in dat mijn product - samen met jouw oprechtheid - jouw allerbeste verkoopverhaal is.

Wat ik hierna in stappen aangeef, hoef je natuurlijk niet letterlijk zo te vertellen. Het zijn wel voorbeelden met belangrijke kernzaken.

Stap 1 Noem altijd netjes je naam, zeg waarom je belt en vraag of het gelegen komt. Voorbeeld: "Goedendag mevrouw/meneer, u spreekt met [JeNaam] - Office Programs. Als ik gelegen bel, zou ik dan iemand kunnen spreken die over de automatisering gaat?"

  • Als wordt aangegeven dat men niet geïnteresseerd is, respecteer dat dan. Dring nooit aan. Dat is niet netjes. Sluit het gesprek beleefd af.
  • Als men wel geïnteresseerd is maar men aangeeft dat het ongelegen komt, vraag dan wanneer je mag terugbellen.

Stap 2 Als je iemand te spreken krijgt kan je je boodschap bijvoorbeeld zo verwoorden: "Het komt vaker voor dat de huidige software nét datgene mist wat voor u zo belangrijk is. Als dit ook in uw geval zo is, dan kunnen we wellicht iets voor elkaar betekenen. Ik kan u namelijk de zekerheid bieden dat u elke taak makkelijk en efficiënt zal kunnen uitvoeren. Helemaal op uw wensen afgestemd en tegen een betaalbare prijs."

Stap 3Als de klant nog steeds geïnteresseerd is, zal deze wellicht vragen wat de mogelijkheden zijn. "Office Programs maakt gebruik van kant en klare modules waardoor kosten sterk worden gereduceerd. Centraal van deze modules, komt uw maatwerk gedeelte dat volledig zal aansluiten op uw behoefte."

Eventueel: "Als u wilt kunt u de mogelijkheden op uw gemak eens nakijken op www.officeprograms.nl. U kunt ook contact opnemen met Peter van Loosbroek." (Contactgegevens via knop Contact)

TipWaar een klant heel veel aan zal hebben is een verwijzing naar Home > ERP. Die pagina geeft ook voor jouw een goed beeld van de mogelijkheden.

Stap 4 De klant vraagt naar de kosten en/of hoe het in z'n werk gaat. "Als u wilt krijgt u een gratis intakegesprek inclusief een goed advies. Geheel vrijblijvend. Na dit gesprek kan een richtprijs worden gegeven. Als u zich hierin kun vinden, kan alles verder worden uitgewerkt. Daaruit verschijnt een exacte prijs."

Verwijs de klant eventueel naar: Menu > Aanpak.

Niet vergeten Vergeet niet te noteren met wie je gesproken hebt. Laat ook weten dat het het beste is dat de klant zelf contact met mij opneemt. Dat is de kortste lijn. Bovendien heeft de klant eerst nog wat tijd nodig om het een en het ander op de website eens rustig te bekijken.

Tip Als dit de eerste keer is dat je zoiets doet, zal het niet zo soepeltjes lopen en ben je wellicht wat nerveus. Dat is normaal, geeft helemaal niks. Belangrijk is dat je jezelf de kans geeft om iets te leren. Geef jezelf die ruimte. Je zal zien dat het dan steeds makkelijker gaat. Probeer het als iets leuks te zien.

Verkennen

Je kan en hoeft niet alles te weten. Maar hoe breder je 'basiskennis' is over mijn product, hoe meer succes je zal hebben. Zo eenvoudig is dat.

  • Begin om deze pagina op te slaan in je favorieten.
  • Verken de website via Home. Bekijk vooral de pagina's Voorbeelden, Basiscomponenten en ERP.
  • Het product wordt gebouwd in Microsoft Access. Dat hoef je helemaal niet te kennen. Maar op de pagina Wat is MS Access wordt een goed beeld geschetst van hoe een database werkt.

Overige

  • Weet goed wat je gebied is. Je bent geen software expert en dat begrijpt de klant best. Het doel is dat je mensen enthousiasmeert. De rest volgt vanzelf.
  • Probeer niet teveel aan de klant uit te leggen. Verwijs vooral naar www.officeprograms.nl. Laat zoveel mogelijk de website het verhaal vertellen.
  • Heeft de klant meer vragen, dan kan die zich gewoon tot mij wenden en ik werk alles verder af. Dat is het makkelijkst en het beste.
  • Als de klant vraagt of persoonlijke ondersteuning en een onderhoudscontract mogelijk is, dan is het antwoord Ja.
  • Als mensen vragen of de software in de cloud komt, dan is het antwoord Nee. Dat maakt alles veel duurder en op de pagina Wat is MS Access wordt uitgelegd dat dat lang niet altijd nodig is.
  • Het is goed als je mijn bedrijfsprofiel bekijkt. Ga naar Menu > Bedrijf.

Hoe het werkt

Deze actie is kleinschalig en beperkt. Ik wil graag een goed en persoonlijk contact met je. Neem even telefonisch contact met me op of stuur me een e-mail met je naam en telefoonnummer, dan zal ik je terugbellen. Als het klikt zal ik je overige gegevens noteren.

Telkens wanneer je een potentiële klant weet, geef je dat aan mij door. Een potentiële klant is iemand waarmee je zelf al contact hebt gehad. Als deze geïnteresseerd is neem ik contact met hen op of de klant belt mij. Dat maakt verder niets uit. Jij deelt mij in elk geval mee wie ik eventueel als klant kan verwachten. Zo weet ik wie ik hiervoor (in geval van een succesvolle opdracht) moet uitbetalen. Geef mij de volgende gegevens door zodra je een potentiële weet (liefst per e-mail):

  • Bedrijfsnaam en adres van de potentiële klant, en eventueel de URL van hun website.
  • Naam en telefoonnummer van de contactpersoon.

Wat je zal verdienen

Je ontvangt 7% van de opdracht! Een percentage is eerlijker dan een vast bedrag.

De kosten van een Access maatwerk applicatie kan sterk variëren. Maar je mag redelijkerwijs uitgaan van een bedrag tussen de 5.000,- en 15.000,- Euro (excl. btw). Stel dat het een opdracht wordt van 10.000,- Euro, dan is jouw aandeel dus al 700,- Euro waar je slechts één klant voor hoeft aan te brengen. En je mag natuurlijk ook méér klanten aanbrengen. Je bedrag kan dus behoorlijk oplopen.

Daarbij komt, dat ik ook de btw aan je uitbetaal. Als je particulier bent, hoef je geen btw af te dragen, maar je moet het bedrag wel bij je inkomen optellen. Dat is geheel jouw eigen verantwoordelijkheid. Wil je het bedrag liever contact, dan kan dat ook, maar ikzelf moet het wel op jouw naam in mijn administratie verwerken.

Zekerheid dat je je geld ontvangt

We kunnen helaas geen overeenkomst gaan sluiten tussen jouw, elke klant die jij benadert en mij. Wat we wel kunnen doen is:

  • Ten eerste heb ik geen reden om je niet te betalen. Een goede relatie die opdrachten aanlevert verlies ik liever niet.
  • Je krijgt van mij automatisch een kopie van de factuur toegezonden inzake de opdracht.
  • Je houdt voor jezelf bij welke klanten duidelijke interesse hebben getoond. Je kan op een later tijdstip bij hen informeren of het wat geworden is.

Voorwaarden

De afspraak op deze pagina geldt voor een Access maatwerk applicatie en wel voor de eerste opdracht voor de ontwikkeling van de applicatie. Voor de duidelijkheid:

  • Het geldt niet voor de inventarisatie. (Er wordt altijd eerst een inventarisatie gemaakt die voor de klant in rekening wordt gebracht.)
  • Het geldt niet voor een eventueel afgesloten onderhoudscontract, persoonlijke ondersteuning e.d.
  • Het geldt niet voor eventuele vervolgopdrachten (van dezelfde klant).

Wanneer de potentiële klant een opdracht geeft voor een Access maatwerk applicatie, en deze heeft de factuur volledig betaald, wordt jouw aandeel direct naar je overgemaakt.

Let op!Deze actie is beperkt tot een bepaalde datum. Het is dus belangrijk dat ik je meteen kan registreren en de afspraak naar je kan bevestigen. Wacht je te lang met het doorgeven van je gegevens, dan kan het zijn dat de actie niet meer geldt. De reden is dat ik de actie beperkt moet houden om mijn beloften te kunnen nakomen. Als er teveel klanten tegelijkertijd zouden komen aanwaaien , zou dat leuk zijn, maar ik moet het nog wel aankunnen. Zodra ik je geregistreerd heb krijg je van mij per e-mail een bevestiging tot en met welke datum deze actie voor jou geldt. Indien het voor mij nodig is en voor jou gewenst, kan de afspraak worden verlengd.