Naast het onderhoud zijn er ook nog zaken als een gratis online en offline Help, met als extra optie een persoonlijke ondersteuning. Maar echte nazorg betekent nog iets meer...

Lennart Ras (Steketee Yerseke): "Voorheen konden we onze data niet goed managen en was er weinig geautomatiseerd. Met Office Programs Orders bereiken we nu op een efficiënte wijze elk gewenst doel. Belangrijke documenten rollen foutloos uit het systeem en overzichten kunnen op eenvoudige wijze worden gegenereerd."

Nazorg is meer dan alleen onderhoud

In het onderwerp Onderhoud hebben we gezien dat onderhoud alleen al veel kanten kent. Maar nazorg is een ruimer begrip en dus meer dan onderhoud alleen. Denk bijvoorbeeld aan een goede documentatie van de applicatie zowel voor de gebruiker als voor de technische kant van het verhaal. En er is ook ondersteunende documentatie om het u makkelijker te maken bij het aangeven van extra functionaliteiten als die gewenst zijn.

Online Help

De gestructureerde werkwijze binnen het Office Programs systeem leidt automatisch naar een consistent en gestructureerd gebruik van de software. Alles werkt overal hetzelfde. Dat heeft het de moeite waard gemaakt om ook een online Help te maken over het Algemeen gebruik. Als u daar eens een keertje doorheen wandelt, zult u zien hoe compleet de 'gewone basis' van een Office Programs Access applicatie al is. De online Help is via de applicatie te benaderen (vaak direct naar de juiste pagina's), maar ook via het menu helemaal bovenaan.

Maatwerk Help

Voor de Help van uw MS Access maatwerk applicatie wordt een afzonderlijk bestand meegezonden in de vorm van een MS Word document. Elk veld is beschreven waar het voor staat met de nodige toelichtende artikels indien van toepassing. Wanneer gebruikers iets moeten weten zullen ze daar niet op vastlopen. Het is allemaal in de prijs inbegrepen. Ook de offline is via de applicatie direct opvraagbaar.

Technische info wordt afzonderlijk opgeslagen. Ook dat kan zeker worden gezien als goede nazorg. Het goed documenteren van technische zaken wordt namelijk maar al te vaak nagelaten, met alle gevolgen van dien. Toen IT-specialisten bij de belastingdienst (ik meen rondom 2015/2016) een vertrekpremie kregen, ontstond er een probleem toen de software omgegooid moest worden. Er was namelijk helemaal niks gedocumenteerd. De cruciale informatie was er wel, maar die zat enkel en alleen in het hoofd van de IT-specialisten. En die namen hun hoofd natuurlijk mee…

Servicepakket

Om een zo compleet mogelijke nazorg op maat te kunnen bieden, kunnen we een servicepakket samenstellen en die onderwerpen erin opnemen die u wenst, zoals:

  • Een onderhoudscontract (voor de MS Access applicatie).
  • Persoonlijke ondersteuning (voor als gebrukers liever wilt bellen i.p.v. gebruik maken van de heldere documentatie).
  • Ondersteuning voor eventuele optionele zaken indien die van toepassing zijn.
  • Elke andere wens kan in het servicepakket worden opgenomen.

Tot slot

Vanaf de pagina Waarom is Office Programs uniek in MS Access? en de pagina's Maatwerk t/m Complete nazorg, zijn we heel wat tegengekomen. Het was veel, maar allemaak erg belangrijk. Hopelijk was het nuttig voor u. Kijk lekker verder rond op de website en laat u inspireren. En daarna ff bellen hè?!

Arie de Gelder (Hoornbeeck College): "Peter, het is zó leuk, dat het haast verslavend werkt!"

Volgende stap: Referenties of neem direct Contact op.

Voor iedereen is er een oplossing. Voor zowel grote als kleine bedrijven.

Vorige stap: Onderhoud.