Onderhoud MS Access applicaties

Geen onnodige kosten als er wat bijgebouwd moet worden, de applicatie altijd compatibel houden met de nieuwste technoligie en geen bedrijfsverstoringen.

Wat houdt 'onderhoud' nu precies in? In welke perspectieven kunnen we dat zien?

Bestaande applicatie?

Dit onderhoudsplan is voor de nieuwe applicatie. Heb je een bestaande applicatie die gerepareerd moet worden en/of wil je die laten onderhouden? Neem dan even contact op.

Lennart Ras (Steketee Yerseke): "Wij hebben voor een onderhoudscontract gekozen zodat onze applicatie altijd up-to-date is. Op deze manier kunnen we ook gebruik blijven maken van nieuwe toegevoegde functionaliteiten en worden bestaande functionaliteiten op deze wijze steeds geperfectioneerd."

Tip Via deze knop kunt u o.a. basiscomponenten en voorbeelden bekijken. Als u doorklikt op Alles onder één dak kunt u extra modules gaan bekijken. Via Home kunt u altijd weer terug (of via Vorige van uw browser).

Meerdere aspecten van onderhoud

De mogelijkheid tot onderhouden van uw MS Access applicatie start al bij de levering. Want onderhoud is een veel ruimer begrip dan waar het voor de meeste ontwikkelaars voor staat. Daarom zullen we hier enkele aspecten uiteen zetten die belangrijke delen van het onderhoudsgebeuren omvatten.

Belangrijk Elk aspect hierin is uitermate cruciaal voor de continuering van je MS Access applicatie.

Eerste aspect

Op de pagina de pagina Waarom is Office Programs uniek in MS Access? hebben we al toegelicht hoe efficiënt de basis van je MS Access applicatie wordt gelegd en hoe al die basiscomponenten steeds worden bijgewerkt. Dat vormt het eerste cruciale aspect binnen het onderhoud.

Tweede aspect

Ook hebben we het gehad over de onnodige kosten die om de hoek komen kijken als de ontwikkelaar niet over de juiste middelen beschikt. Dit vormt het tweede cruciale aspect binnen het onderhoud. Waar het om gaat hebben we toegelicht op de pagina Waarom is Office Programs uniek in MS Access? Ter herinnering even de screenshots hieronder.


 

We hebben het in eerdere stappen ook al aangehaald dat een ontwikkelaar er graag voor u is als u hem nodig heeft. Dank je de koekoek, dat snappen we hier wel. Een gebrek aan de juiste middelen aan de kant van de ontwikkelaar zorgt niet alleen voor een hoop ellende, u mag er ook nog dik voor betalen.

Een ontwikkelaar die ernstig tekortschiet zou niet beloond moeten worden. Bij Office Programs gaan we ervan uit dat het korte termijn denken niet de weg is naar een langdurige en fijne relatie.

Derde aspect

Eén van de vele componenten van de basiscomponenten (screenshot) zijn de (interne) blauwdrukken waarmee extra functionaliteiten voor u kunnen worden gemaakt. Afhankelijk wat er nodig is kan één blauwdruk diverse objecten omvatten zoals bijbehorende programmacode, formulieren, rapporten, tabellen etc. Een blauwdruk is een voorgeprogrammeerde WT (werktechniek) die in variabele omstandigheden kan worden toegepast. Hierdoor worden de ontwikkelingskosten sterk gereduceerd. Ook de blauwdrukken worden continu onderhouden anders kunnen we ze niet meer inzetten.

Dit is het derde aspect van goed onderhoud én bovendien een aspect van goede service.

Waarom de naam 'blauwdruk' en niet 'sjabloon'? De objecten van een blauwdruk worden steeds geperfectioneerd en bijgewerkt; van een sjabloon niet.

Vierde aspect

Indien gewenst kunt u voor een relatief laag bedrag een onderhoudscontract nemen. De kosten zijn afhankelijk van de complexiteit van de applicatie. Uiteindelijk wegen die kosten niet op tegen de garantie van continuïteit. Plus:

  • De vele functionaliteiten binnen de basiscomponenten bijvoorbeeld, worden ook doorontwikkeld. Heeft u een onderhoudscontract, dan kunt u daar daar gratis gebruik van maken.
  • Ook de compatibiliteit met bijvoorbeeld de blauwdrukken is dan gegarandeerd zodat - wanneer het nodig mocht zijn - de kosten beperkt zullen blijven bij extra gewenste functionaliteiten.

A.d.h.v. al deze aspecten is af te afleiden dat het aanbieden van een onderhoudscontract niets te maken heeft met geldklopperij, maar met het leveren van een goede en complete service. Gewoon zoals het hoort.

Lennart Ras (Steketee Yerseke): "Wij hebben voor een onderhoudscontract gekozen zodat onze applicatie altijd up-to-date is. Op deze manier kunnen we ook gebruik blijven maken van nieuwe toegevoegde functionaliteiten en worden bestaande functionaliteiten op deze wijze steeds geperfectioneerd."

Volgende stap: Complete nazorg of neem direct Contact op.

En na het leveren, wat dan? Een goede nazorg voor onderhoud én persoonlijke ondersteuning maakt het plaatje compleet. Essentieel voor de continuering van de applicatie en alles wat daar bij hoort.

Vorige stap: Plan van aanpak.